суботу, 31 серпня 2019 р.

4 клас. Міні-школа.



Продовження нашої саги про домашнє навчання, якраз перед новим навчальним роком. Як пройшов четвертий рік, четвертий клас 2018-2019 навчальний рік.

Нам сподобалось атестуватись в Дельфіні в 3 класі на екстернаті, тому ми лишились там вчитись ще на рік. Була думка спробувати піти на екстернат, чи сімейну форму навчання в якусь з тернопільських шкіл. Але щось на той момент я не мала ні фізичних ні моральних сил "виходжувати" цей екстернат і спілкуватись із бюрократичними структурами. Тому ми вибрали знайомі, адекватні і зрозумілі вимоги в Дельфіні. (Шкода, що в цьму році Дельфін кардинально поміняв формат роботи, який нам вже не підходить. Але то я забігаю наперед)


З новенького. Весь минулий рік Назар вчився не сам. До нас долучився ще один хлопець, який вчився на екстернаті в 3 класі.
Це була пропозиція його мами, яка мені сподобалась. І ще плюс двоє дошкільнят - моя Алінка і ще один хлопчик. Вийшла ціла міні-альтернативна школа на 4 людини )) І я вчителька. Це був новий цікавий досвід для мене. Ну і, для Назара постійне регулярне спілкування - одним питанням менше. Дошкільнят, коли вони були з нами, ми дуже не напрягали навчанням. Але, коли всі працювали, вони також робили свої завдання самостійно. І із ними вчитись було веселіше, коли не заважали ))


Приміщення не знімали, то вся школа відбувалась то в їх домі, то в нашому (ми близькі друзі).

Початок року був дуже веселим, з ритуальним пролазанням через трубу в новий клас і врученням медалей ))

Я зробила такі "левломіри" для 3 і 4 класу на кожну чверть.
Левеломір для 3 класу
Левеломір для 4 класу
В основному, по рекомендованих Дельфіном підручниках. Окрім математики, яку ми проходили за Гісь, Філяк. І англійську ми продовжили проходити Family&Friends, кожен свій курс. Такі таблички, які можна замальовувати після кожної пройденої теми. Єдине, що помилилась з математикою, і через це довелось під кінець року гнати матеріал, щоб пройти весь курс.

З допомогою цих левеломірів і учні, і батьки могли бачити прогрес, зроблену роботу, і який матеріал наступний. Учні радісно замальовували пройдені уроки )). Або засмучувались, що ще так багато лишилось )).

  З трудового навчання і малювання купили робочі зошити - це виявився для нас найпростіший варіант.
Математика - Гісь, Філяк. Вона для молодшої школи мені подобається найбільше. І мамі мого учня також.
Українська мова - мультимедійний підручник Нова школа, у кожного за свій клас. І ще плюс письмові роботи. Потім додався для 3 класу гарний зошит на друкованій основі, де відпрацьовувалась граматика. А для 4 класу - роботи з книжечки ДПА.
Природознавство - підручник + цікаві 3д моделі з mozaweb.com + відеоуроки з природознавства.
Англійська - Family&Friends, добре, що є в інтернеті і підручник, і робочий зошит, і відео-аудіо матеріали.
Я у світі, всяке таке - читали підручник.
Читання - просто щось читали, що цікаво.
Музику і малювання дивились відео Нова школа, поки не набридло, і вони не вирубили доступ до безкоштовних відео. Ніби, знову доступ є.
Інформатика - мені сподобалось проходити онлайн-курс з цього сайту, усім раджу! https://dystosvita.gnomio.com/

 Зустрічались ми 2-3 рази на тиждень. Частину часу вчились, частину часу просто грались в вільному режимі.
Більше днів я не могла - ми ще частину тижня проводили на равликовій фермі. Та і їздити кожного дня кудись на навчання було складно. І так діти були незадоволені, що ми постійно кудись їздимо Східний - Дружба - Озерна...
Ще Алінка почала ходити на танці. Короче, одна ця вся їзда займала купу часу і дуже втомлювала.


Спочатку я намагалась втиснути в ті 3 дні майже усі предмети, усю програму. Всякі там Я у світі і т.п. моя подруга взяла на себе з самого початку, а потім вони взяли ще інші предмети, над якими могли працювати самі. Але все ускладнювало те, що у моїх учнів у кожного була своя програма, 3 і 4 клас. Уроки за програмою разом проводити було недоцільно. Ще й кожен йшов в своєму темпі. З одним учнем я працювала індивідуально, те, що йшло тільки із вчителем. А другий учень тим часом самостійно робив предмети, які міг зробити сам. Потім мінялись місцями. Зранку розмовляли розмови і визначали хто чим займається сьогодні. Час від часу проводили цікаві уроки разом, наприклад, урок про вимірування - міряли і порівнювали зріст усіх.

Ще, з цікавого, створили хлопці свій канал на Монстри науки, зняли пару роліків. Але через брак часу поки що не розвинули. 

Досить швидко стало зрозуміло, що ми або робимо цікаві уроки, проекти, спілкуємось, але не встигаємо програму, або програма + спілкування, але ми не встигаємо робити щось цікаве. Ми зробили вибір на користь програми і просто спілкування. Банально просто бракувало на все часу. Ще й, до того всього, дітям іноді треба було їсти і відпочивати ))

Це якесь моє особисте розчарування, як вчителя. Очікування і плани не співпали із реальністю. Але, я так розумію, свої основні функції, які ми очікували, наша школа виконала - підготувала дітей до атестації (знання) і дала спілкування.

Діти мали можливість вільно спілкуватись, придумувати свої ігри, вчитись взаємодіяти. Це особливий, майже сакральний процес, який мені пощастило бачити ))

Це окрема історія. Одна з ігор, яку вони придумали - фінансова. В неї було купа модифікацій, динамічних правил і нових розвитків )) Це те, в що не хочеш втручатись, коли бачиш, щоб не зіпсувати ))

Ще з того, що всім сподобалось - перерви - челенджі. Витягався папірчик, на якому було десь 5 завдань. На побігати, певним чином певну кількість разів пострибати, попідтягуватись, проповзти крізь трубу, зобразити слона... І такий папірчик витягав кожен, а радісно робили усі. Але в ідеалі час від часу міняти папірчики, придумувати нові завдання, щоб не набридало.

Також, поки було тепло, ми трохи подорожували. Їздили з однокласницею (також вчилась на екстернаті в Дельфіні) в Кременець. Там був шикарний зріз ґрунтів ))) Ще їздили в незабутню Ту-Стань, досліджували нові місця у Львові...
 

 

Десь в районі зимових канікул, особливо після них, усім стало різко важко вчитись, а мені вчити. Чи то так довгі канікули впливають на організм, чи авітаміноз... Але продовжили працювати ) Це про те, що діти також люди. Які, як і дорослі, іноді втомлюються, щось можуть хотіти або не хотіти.


В таких ситуаціях допомагала особлива мотивація ))) "Якщо будеш активно робити завдання, то я встигну намалювати тобі татуювання" ))) В мене тепер ціла колекція фотографій татуювань, намальованих мною перманентним маркером (все було погоджено з мамою учня, ніхто з дітей не постраждав) )))) Так що, якщо щось, я можу ставати майстром тату. Або, як мінімум, на бульварі малювати тимчасові тату за невеликі гроші. Тепер я завжди ношу з собою перманентний маркер. Професійна звичка )))))

  Окремо хочу сказати, що мій Назар в цьому році, в 4 класі багато працював самостійно. Десь в районі нового року закінчив проходити Природознавство і Я у світі. Інші предмети також в великій мірі опрацьовував самостійно. Я давала завдання, а він просто сідав і працював. Набагато більше, ніж в минулому році. Тільки з особливо складними для нього предметами я була поруч під час навчання і активно допомагала. Я бачу дуже помітний прогрес в навичці самоосвіти - одна з генеральних цілей домашнього навчання для нас.

Але мені трохи бракувало особливого часу із власними дітьми. Щось вчити цікавеньке разом, вивчати мою улюблену історію, жартувати, читати книжки... Це те, що природно відбувається, коли вчиш вдома власних дітей. Магія спілкування, навчання, пізнання нового. Через гонку за програмою, постійну їзду і брак часу мені далеко не завжди вдавалось відчути цю магію з усією командою. Для виникнення цієї "хімії" треба час.

Це я сподіваюсь надолужити в новому навчальному році. Як вийде в реальності, буду підбивати підсумки під кінець року ))

Ще, окрім того всього, з нового року я почала свій власний проект - магазин з картинами на Етсі ArtAdventureCraft
Це окрема історія - способи поєднання домашнього навчання і власних проектів, роботи. Нелегко, але реально )) А кому зараз легко ))

Так ми дотопали до атестації )) І до ДПА, для якого спеціально приїхали у Вінницю.

У Вінниці ми познайомились з деякими однокласниками, дуже приємні люди і гарний час. Вінниця нам сподобалась. А особливо Музей науки, в якому ми пробули купу часу. І авто-мото-вело-фото-радіо музей )) Також гарний мамонт в Краєзнавчому. І неймовірне фонтанне шоу!!!

Назар там успішно здав ДПА. Хвилювався, але впорався з усім!

 



 


Враховуючи досвід попереднього року, навантаження, яке виявилось завеликим для мене, в цьому році ми вже будемо вчитись окремо, самі. Я планую вчити тільки своїх дітей. А також, поєднувати домашнє навчання з роботою. Це челендж для мене в цьому році. Добре, що Назар вже може працювати самостійно набагато більше. І з друзями він вже може домовлятись про зустрічі без моєї участі. Діти ростуть, дорослішають, стають більш самостійними )

В цьому році ми сім'єю вирішили спробувати піти на сімейну формі навчання в школу за місцем проживання. В нашій школі прекрасний завуч. І вже мені представили класного керівника. Заклад всіляко нам сприяє і дуже гарно нас прийняли.
А що буде далі - поживемо-побачимо...

Вітаю усіх нас з початком нового навчального року, з новою пригодою! )))

 

 


 

1 коментар:

  1. Бажаю наснаги, терпіння, веселих завдань, уроків та досягти відмінних знань!

    ВідповістиВидалити